Resa: FA Cup i Coventry

Mer resor från oss och nu är det FA cupens fjärde omgång mot Coventry som vi lägger upp.

2004.01.23 - 2004.01.25

FA Cupen: Coventry - Colchester 1-1

inga

Colu

Fredagen den 23 januari
Det blev till att åka ensam till Coventry då "Layer Road" hade åkte till Kängurulandet på andra sidan. Vissa har visst inte prioriteringarna riktigt klara för sig ...

Hade egentligen varken råd eller tid men hur ofta spelar Colchester i fjärde omgången av FA cupen? Flygbuss från Stockholm till Skavsta. RyanAir som vanligt ... från Stansted blev det flygbuss till Colchester där en kompis hämtade upp mig. Det blev en minipubrunda i Colchester tillsammans med några av hans vänner innan vi fortsatte till Ipswich där jag skulle bo över helgen. Hyfsat tidig läggning efter några pints på lokala puben, The Fat Cat.

Lördagen den 24 januari
Upp tidigt för frukost och sedan ut bland secondhand butikerna i Ipswich för att leta orangea kläder. Colchester skulle spela i orangea bortadräkten och klubben hade uppmanat sina supportrar att klä sig orange. Sagt och gjort. Köpte en dambasker för ett pund samt en fleecetröja för tre pund. Tillbaka till huset igen där två andra dykte upp som skulle med i bilen till Coventry.

När vi passerade Colchester såg vi bil efter bil fylld med supportrar på väg till matchen. Colchester hade sålt alla sina 2500 biljetter så det var en smärre invasion. Ipswich till Coventry tog bara två timmar. Vi kom fram ganska tidigt så vi parkerade bilen nära arenan för att gå ner på stan och hitta oss en pub. Några pints på puben tillsammans med Coventry och U's fans. God mat hade dom också. Sedan var det bara att traska upp för backen till arenan igen. Solen strålade och det var en riktigt skön vinterdag.

Två engelska kompisar samt "Colu" i orangea secondhandkläder

2500 tillresta U's har stor show med ballonger och sång

Väl inne på läktarna var det ett otroligt drag bland dom tillresta Colchester supportrarna. Det slog det mesta jag upplevt med The U's. Hittills i alla fall. Non-stop sjungande matchen igenom. Coventry supportrarna var desto tystare. Man märkte för vilken grupp av fans som matchen var "stor".

Colchester-la-la-la

Å in kommer spelarna

Colchester dominerade faktiskt första halvlek rejält även om det bara blev 1-1 i paus. Andra halvlek var jämnare. Båda lagen hade en del målchanser och båda hade dessutom träff i "virket".

Kamp om bollen framför Coventry målet ...

... och mål för Colchester!

Spelare och supportrar jublar ikapp

It's all gone quiet overe there!

Desto mer livat på våran långsida

Keith har alltid för stor tröja

Flaggan vaktas av Midlands "finest"

Colu i snygg basker

Fulltid och Coventry ska vara mycket nöjda med 1-1. Återstår att se om The U's klarar att göra en lika bra match hemma på Layer Road i returen ... vi åkte i alla fall hemåt glada. Stoppade på en otroligt mysig pub i skogen utanför Cambridge för att ta en pint.

Min kompis Ginge smörar för polisen

På kvällen blev det utgång i Ipswich med min husvärd. Vi hann med ett antal pubar och det var en hel del Ipswich supportrar ute. Dom hade blivit utslagna i cupen av Sunderland och var väl inte på topphumör precis.

Tillslut hamnade vi på några musikpubar. Såg en punkspelning och hamnade hemma hos bassisten i ett punkband. I säng sent efter att ha gått genom halva Ipswich.

Söndagen den 25 januari
Vaknade ganska tidigt och fick en stadig engelsk frukost serverad av min värd. Hela köret med bönor, bacon, ägg, tomat och toast. Gick och köpte några tidningar och satt och gottade oss åt matchreferaten. Sedan blev jag körd till Colchester där flygbussen till Stansted stod och väntade. Kom fram till flygplatsen något tidigt men incheckningen öppnade rätt snart. Genom säkerhetskontrollen och en snabb runda i butikerna. Puben inne på Stansted visade Northampton - Man U. Det blev en lunch/middag inne på puben. Missade tyvärr andra halvlek då jag mitt flyg inte ville vänta på att dom skulle spela klart. Hemma i Stockholm vid 23-tiden. Trött.