Resa: Jul i Fulham utan presenter

Julbesök i England 1998, med bedrövliga resultat ...

1998.12.26 - 1998.12.29

Division 2: Fulham - Colchester 2-0
Division 2: Colchester - Bristol Rovers 0-3

inga

Colu

Lördagen den 26 december
Jag flög från Arlanda tidigt på morgonen och landade i ett regningt och stängt England. Den 26 december är allt stängt. Inte ens tåget från flygplatsen till London gick hela vägen utan man fick gå av i obyggden och byta till tunnelbana. Hoppade av i centrala London och checkade in på hotellet.

Tog mig sedan vidare ner till Fulham där jag skulle träffa några Colchester kompisar före matchen. Vi tog ett par pints innan det var dags att påbörja den långa vandringen till Craven Cottage. Precis när jag klev in på läktaren (5 min sent) så började det regna.

Colchester i gula bortatröjorna i division 2 mötet med Fulham

Hemmaläktaren på Craven Cottage

Spelarna tackar för matchen å vi gick till puben

Fulham dominerade matchen och stämningen bland de runt 1000 Colchester supportrarna sjönk ju mer regnet och Fulhams press tilltog. Fulham gjorde 1-0 innan paus. I andra halvlek började Colchester komma igen och det såg ljusare ut på planen. Himlen blev dock mörkare. Helt plötsligt blir Colchesters målvakt utvisad då en Fulham spelare springer in i honom. På den efterföljande straffen blir det 2-0. Colchester gör tappra försök att komma in i matchen men med en man mindre och 2-0 i baken så var det ganska utsiktslöst. Efter matchen gick vi ut på några pubar i Earls Court innan jag drog mig mot hotellet.

På en pub i London efter matchen med några engelska vänner

Söndagen den 27 december
Hade redan tröttnat på mellandagsreorna i London så jag tog tåget till Cambridge där jag strosade runt bland gamla hus och universitet. Tog tåget tillbaka till London på kvällen.

Måndagen den 28 december
Tog tåget till Colchester tidigt på morgonen då matchen började redan kl 13. Träffade på några bekanta ansikten inne på the Dragoon före matchen.

Samtidigt som jag ställde mig till rätta inne på Barside så gjorde Bristol Rovers 1-0 efter en jättemiss av Emberson i målet.

Bristol Rovers var inte speciellt bra och Colchester borde ha vunnit matchen ganska enkelt men the U's spelade som ett gäng vimsiga hönor. Jag har aldrig sett en match där spelarna var så oangagerade förut. Det var rent pinsamt. Bristol Rovers utnyttjade de få chanser de hade och vann tillslut med 3-0. Deras första bortaseger för säsongen (i slutet av december!!). Avslutade kvällen på the Dragoon med några pint Ale som tröst.

The Dragoon i Colchester

Bristol Rovers i gult på Layer Road

Jason Dozell försöker nicka bollen från målvalten

Tisdagen den 29 december
Hann med lite turbo-shopping innan det var dax att ge sig ut till Heathrow och flyga hem. En trevlig resa även om resultaten inte var något vidare. England var faktiskt riktigt varmt och skönt på dagarna.