Lagbanner
Reserapport: Hösten 2023

Fredag 24 november

Flyget med EasyJet avgår från Köpenhamn klockan 07.40. Vi är tacksamma att vi hinner med flyget då flera av oss suttit i kö på motorvägen i Malmö. Efter att vi har gått igenom säkerhetskontrollen möts alla upp och tar en värmande paus innan flyget ska avgå. Vi får även ett fullspäckat schema för tiden i Bristol av den självutnämnde Knohultspresidenten.

Väl framme på Bristols flygplats tar vi oss till hotellet Bristol Ibis City Centre där Knohultspresidenten hälsar oss alla välkomna. Vi gör snabba ombyten för att gå in och käka lunch på Slug and Lettuce. Sedan tar vi en trevlig promenad genom Bristols gator med flera stopp under promenaden, bland annat The Llandogger Trow, den äldsta puben i Bristol.

På kvällen blir det ett besök på Pizza Express som ligger i närheten av hotellet, samt det årliga besöket på Smoke and Mirror. På plats är både Knohultssektionen, Boråssektionen, Stockholmssektionen samt Norgesektionen. En riktigt bra uppslutning och vi tar över större delen av baren, vågar jag nog säga. Bland annat blev Presidenten stoppad när han skulle visa sin fina bringa.

Vi möts av den fantastiska trubaduren som alltid vet vad vi vill höra – Sweet Caroline och Don´t Look Back in Anger. Festen är i full gång mot midnatt och alla är verkligen vid gott mod.

Knulle-Knut flankerad av Kevin och Kevva!

Lördag 25 november

Solen skiner i Bristol och vi gör oss alla redo för årsmöte, match och andra trevligheter. Knohultssektionen, Stockholmssektionen och Boråssektionen promenerar till Aston Gate-området med vissa undantag som istället tar taxi. Klockan 10.00 ses vi på Tobacco Factory där den Internationella Presidenten hjärtligt välkomnar oss vid dörren med bugning och hög hatt..

Årsmötet öppnas och Presidentens valmanifest och tal presenteras. Ordföranden väljs i olika kategorier. Det var en riktig catfight mellan Helen och Kicki som båda kämpade om damordförande-positionen. Efter ett välplanerat tal får Helen behålla positionen.

Därefter döps de nya medlemmarna, men då Molle inte är på plats tar Sång-och dansansvarig och Rockneby Bridge över dopet. De nya medlemmarna är: Knulle-Knut, Happy Ending, Merhaba, Petter Niklas, Benedicte Håland, Janne Möller, Jimmy Mann, Chris Garland, Robin och sist men inte minst, P G Gyllenhammar. Årsmötet avslutas med sång och vi går mot The Rising Sun. Namnet passar verkligen denna dag då det är en riktigt solig och fin novemberdag. På Aston Gate spelar Bristol mot Middlesborough och gör en kanonmatch och vinner med 3–2 efter 2–0 i halvlek. Målskyttar var Taylor Gardner Hickman (kanske årets mål), Tommy Conway och Mark Sykes.

Efter matchen går de äldre tillbaka och vilar medan de yngre fortsätter festen på The Rising Sun med vänner från Birmingham, numera också Bristol City-supporters. Kvällen fortsätter och Knohult, Borås och delar av Stockholmssektionen möts upp på Zaza Bazaar. Där det njuts av god mat och fantastiskt sällskap. Kvällen fortsätter med fest och några tappra i gruppen kommer hem runt morgonkvisten.

Här kan ni se målen från matchen

Söndag 26 november

Denna dag möts vi upp på det klassiska frukoststället V-Shed-JD Wetherspoon där vi äter en ”full English”. Vi promenerar genom staden och hamnar på en härlig julmarknad och på Bristols Jägerbar. Vi shoppar en del i Cabot Circus och köper hemliga julklappar. En kort promenad senare (enligt Stigfinnaren) tar vi bussen upp mot Clifton för att testa det världsberömda fish and chips-stället.

Alla är mycket nöjda med maten och efter lite pubstopp i närheten tar Sång- och dansansvarig med oss på en liten upptäcktsfärd till Bristols billigaste bar. Vi hade alla bestämt att det skulle bli en lugn dag då vi skulle flyga hem tidigt på måndag morgon. Men eftermiddagen/kvällen blir allt annat än lugn kan vi nog konstatera så här i efterhand. Shotbrickor forsar från höger till vänster. Benedicte Håland hoppar in i baren och jobbar eftersom bartendern Bailey gör sitt sista skift. Robin får äntligen en nanny, Rockneby Bridge får ”napp” hos en tandlös dam och Sång-och dansansvarig får en ny svärson. Det dansas och ingen vill att kvällen ska sluta.

En riktigt lyckad sista kväll!

Oldboyssektionen besökte på söndagen Clevedon där Kelvin har sina föräldrar boendes. Bilden från The Royal Oak.

Piren i Clevedon är byggd på 1860-talet och har tillsammans med den i Brighton högst skyddsvärde i Storbritannien men denna är inte belamrad med spelautomater, sockervaddsstånd och annat krimskrams.

Måndag 27 november

Det är ett slitet gäng som åker hem med morgonflyget denna morgon.

Kära arrangörer och resesällskap. Jag vet att jag pratar för alla när jag säger att vi haft en fantastisk resa tillsammans.

Ett enormt tack för den oförglömliga resan! Ert arbete bakom kulisserna gjorde varje ögonblick magiskt och minnesvärt. Jag ser fram emot att skapa fler minnen tillsammans i framtiden!

Tack än en gång, på återseende!

Hälsa gärna på mig i baren nästa gång ni åker till Bristol! ;)

Benedicte Haaland2023-12-14 06:30:00

Fler artiklar om Bristol City

Fotboll, real ale & kultur - Påskresan 2024
Reserapport: Lasse Kongo i Cambridgeshire
Reserapport: We can do it on a warm sunny day in Stoke