Lagbanner

x

Layer Road

Fredagen den 10 augusti
Flyget gick den här gången från Arlanda och med SAS då RyanAir var för dyrt då jag som vanligt var lite för sent ute. Med SAS skulle det bli samma pris och eftersom det är billigare att ta sig till Arlanda och Heathrow så fick det bli så den här gången.

Flyget gick vid 15.30 så jag smet lite väl tidigt från jobbet på fredagen vilket även var min sista dag innan semestern. Bara att åka hem med bilen och ta bussen till pendeltåget som till slut hamnade i Märsta där bussen tar dig till Arlanda. Efter att checkat in så åt jag en sen lunch på Skycity innan jag tog mig genom säkerhetskontrollen. Av en ren händelse hittade jag att O’Learys hade öppnat där så där blev jag sittande tills flyget gick. Nu var det ju ett tag sen jag flög från Arlanda och Terminal 5 så jag gick ju som vanligt in där man alltid gick in, säkerhetskontrollen närmast Skycity. För att sen ta sig till min gate väntade sen en promenad på 20 minuter innan jag tillslut kom fram. Flyget gick i tid och jag landade i London några timmar senare. Eftersom jag bara hade handbagage gick jag raka vägen till tunnelbanan och för fyra pund kom jag hela vägen till Kings Cross där jag skulle bo under resan.

Blev sen en kortare sväng på stan med middag innan sängen kallade.

Piccadilly Circus populäraste fotoobjekt

Lördagen den 11 augusti
Tidig väckning för tåget gick alldeles för tidigt. Jag hade köpt mina tågbiljetter på Internet vilket gjorde att en tur och retur London - Sheffield gick på endast 16 pund.

Var framme i Sheffield straxt innan 10.00 och gick direkt till en pub inne i stan där jag bestämt möte med några bekanta. Jag hade varit på den puben tidigare så det var ju inga problem att hitta till Bankers Draft

Trevlig pub på Kelham Island

Två pint senare gick vi ner mot kanalen och Kelham Island där jag fick förklarat för mig att här spelade dom minsann in “The Full Monty”. Kul tyckte jag eftersom jag såg den filmen på planet över. Vi hittade tillslut den pub vi letade efter och där fick vi se foton på puben som bara veckan innan stod under vatten då det regnat ofantligt mycket dom senaste veckorna. Nu var det sol och någon översvämning såg man inget av.

Colchester i sin nya ljusblå tredjetröja

Vi stannade på den puben tills matchen började som hade avspark som vanligt 15.00 Matchen var jämn med ett visst övertag för hemmalaget men 0-0 stod sig till halvtid.

När det gått en timme av matchen kommer första målet och det är miljonförvärvet James Beattie som trycker in en retur bakom en skymd Dean Gerken i målet. Om det här var en kalldusch är det inget vad som kom halvminuten senare (fast för hemmalaget) för då kvitterade Colchester efter fint förspel av Mark Yeates som tar sig förbi en väldigt passiv försvarare innan han spelar fram en totalt fristående Kevin McLeod som från två meter gör 1-1.

Stand up if ...

1-1 känns rättvist och matchen lider mot sitt slut när hemmalaget på nytt tar ledningen med bara åtta minuter kvar. Tungt igen för bortafansen.

Clive Platt som är värvades från MK Dons inför säsongen och kostade £ 300.000 vilket är vårat transferrekord. Avbetalningen lät inte vänta på sig då han i matchen sista minut nickar in slutresultatet 2-2 och stort jubel bland oss på bortasektionen.

Jubel efter kvitteringen från McLeod

Spelarna tackar för det fina stödet efter matchen

Efter matchen tog vi oss till nästa pub Sheaf View som låg hyfsat nära Bramall Lane och där stannade vi tills tåget tog oss tillbaks till London. Mycket trött men nöjd kom man tillbaks till huvudstaden igen så det blev att leta reda på sängen igen.

Stationsområdet äntligen klart och det blev ju ett lyckat resultat

Söndagen den 12 augusti
Hemresa som gick smärtfritt.