Lagbanner
Resa: Nästan seriefinal
Swedish Branch

En reserapport om dagen ... nu hemmamatch mot Plymouth i en extremt kort resa vintern 2003

2003.11.29 - 2003.11.30

Division 2: Colchester - Plymouth 0-2

inga

Layer Road, Colu

Lördagen den 29 november
Tidig avresa. Satt i bilen klockan 04 på väg till Skavsta som vanligt. Mörkt och knappt en bil på vägen. Avnjöt frukostmackan på flygplatsen. Träffade också på två svenska Stoke supportrar som vi "kände" sedan tidigare.

Trevligt att träffas på riktigt. En gin & tonic på flyget klockan 7 på morgonen och den smakade faktiskt inget vidare. Kanske lite tidigt? Väl framme på Stansted såg vi att vi skulle kunna hinna med åtta-bussen till Colchester. Då vi inte hade något bagage satte vi full fart genom pass och tull. Missade bussen med någon minut. Gick tillbaka in till terminalen och mötte upp s-tok-arna igen. Slog ihjäl en timme med dom på flygplatspuben. Dom skulle sedan vidare till Gillingham.

Nytt försök med flygbussen klockan nio. Bättre lycka denna gång, även om vi var nära att missa den igen. Framme i Colchester vid tio. Gick runt lite i stan och såg på marknaden och den första julruschen. Ganska kall och mulen dag. Gick mot arenan för att hämta biljetterna. Layer Road passade även på att köpa en biljett till nästa veckas match mot Aldershot i FA Cupen som han skulle över på.

Klockan elva satt vi på The Dragoon och avnöjt, nåja, deras hamburger tallrik för £3.

Lämnade puben strax före två och tillsammans med några engelska vänner begav vi oss till Corner Bar. Börjar nästan bli rutin nu.

Barsideläktaren med svenska flaggor på plats

Ganska mycket folk på matchen. 4.300, vilket är bra för att vara Colchester. Tyvärr chockstart för laget. Målvakten Brown fumlar in två bollar under de första tio minuterna. Plymouth fick en smakstart. Colchester hade aldrig någon riktig chans att hämta in målen. Kanske kunde ha gått vägen om domaren varit lite bättre. Han friade en solklar frilägesutvisning när Plymouths keeper kapade Andrews ganska tidigt i matchen. Colchester försökte pressa på men ett defensivt Plymouth stod emot attackerna som tyvärr var ganska lama. Slutresultatet 0-2 är väl ganska rättvist. Man funderar dock en del på hur det skulle gått om Plymouth blivit av med sin målvakt.

Colchester föll till åttonde plats i tabellen. Otroligt jämt i tabellen dock.

Efter matchen blev det Corner Bar igen för en snabb pint. Sedan The Dragoon innan vi åkte till Ipswich där vi skulle bo hos en kompis.

Kvällen tillbringades på några pubar i Ipswich. Såg ett riktigt bra coverband på puben "The Railway". Kom i säng vid 01 nån gång. Då hade vi varit i farten i tjugo timmar eller så.

Söndagen den 30 november
Fick skjuts till Stansted på morgonen. Otroligt skönt. Frukost på flygplatsen. Somnade nästan direkt på flyget och vaknade i ett regnigt och kolsvart Sverige klockan 16.