Lagbanner

Resa: Vinst i Cambridge

Det är något av ett derby när Cambridge och Colchester möts så vi bestämde oss för att åka över och se division 2 matchen lagen emellan.

2002.02.08 - 2002.02.11

Division 2: Cambridge - Colchester 1-2

Division 1: West Bromwich - Norwich 1-0

Colu, Layer Road

Fredagen den 8 februari
Lämnade Stockholm vid 17.30 för avresa till Skavsta. Efter ett snabbt matstopp i Kungenskurva så kom vi fram till Skavsta två timmar före avgång. Efter att ha checkat in som nummer ett och två gick vi in i avgångshallen och drack lite alkohol. Flyget landade på Stansted i tid och vi kom fram till hotellet i London vid midnatt.

"Layer Road" är ivrig (?) att komma iväg från Skavsta

Lördagen den 9 februari
Väckning klockan 8 och en snabb dusch i världens minsta dusch. Det krävdes ingenjörsutbildning för att ställa in värmen ... Frukost och sedan ut på stan innan vi kl 11 tog tåget från Kings X till Cambridge. Hade stämt möte med några Colchester supportrar på puben Cambridge Blue. Där fick vi också biljetterna till matchen. Det var all-ticket för oss U's supportrar och runt 800 tillresta Colchesterfans var väntade i Cambridge. Efter en riktigt god lunch och några pints så var det dags för match.

Colchester United i röda bortatröjorna ...

Colchester pressar på för fler mål

Vi fick lift till arenan och han knappt hänga upp flaggan innan Cambridge gjorde 1-0 efter 18 sekunder. Två minuter senare är Coote fri med målvakten men målisen räddar. De följande fem minuterna är Coote helt fri med målvakten ytterligare två gånger men skjuter över båda gångerna. Cambridge övar försvarsspel resten av matchen. Inte blir det bättre av att Cambridge får ett rött kort efter 45 minuter.

Arenan byggs om och läktaren bakom målet var ersatt med ett snyggt plank i gult

I andra halvlek pressar the U's i 20 inuter innan Coote sätter kvitteringen efter en hörna. The U's byter in Rapley och Morgan och med fem minuter kvar nickar Rapley in 2-1. Stort jubel bland de runt 1000 tillresta U's fansen på plats. Det var första segern på The (sh)Abbey på 15 år för Colchester.

Kevin Rapley har precis gjort 2-1 till Colchester och jublar framför de tillresta U's supportrarna.

Efter matchen då vi fick vi höra att Ipshit förlorat med 6-0 och att Southend förlorat så var det lika bra att spela på lotteriet. Efter några rundor på Kingstone Arms i Cambridge tog vi tåget tillbaka till London. Hade sällskap med en U's supporter från Södra London .Tog en obligatorisk promenad på Oxford Street (stängt så klart) och avslutade med en sen middag på puben Monkey Puzzle vid Sussex Gardens. Kollade Match of the Day på TV.

Spelarna tackar supportrarna efter matchen. Vi gick ut och firade segern på en pub

Söndag 10 februari
Tidig väckning igen! Tåg till Birmingham från Euston för att se West Bromwich Albion mot Norwich City i division ett. Bokat tågbiljetter via internet och fått tag på tur och returbiljetter för endast FEM PUND. Tack för det Virgin Trains. Ibland lönar det sig att vara ute i god tid.

Spårvagnen från Birmingham till West Brom kostade nästan lika mycket som tåget. Matchen var ganska bra, lite få målchanser bara. WBA gör 1-0 precis innan halvtid som blir slutresultatet. Efter matchen går vi på en pubrunda i centrala Birmingham innan vi tar tåget tillbaka till London.

Utanför West Brom. Höger eller vänster?

Måndag 11 februari
Avresa från Stansted vid 12-tiden och hemma vid 17.