Lagbanner

Resa: Wycombe borta

Derby mot Wycombe och ett besök i Leicester.

2003.04.25 - 2003.04.28

Division 2: Wycombe - Colchester 0-0

Division 1: Leicester - Norwich 1-1

Colu, SwedishDad, m.fl.

Reserapport
Jag var åter i England bara några dagar efter hemkomsten från påskresan. Denna gång med SwedishDad samt några bekant till honom. Resan varade en weekend och vi bodde bra i Bayswater i London. Medans de andra gick och såg Charlton-Southampton smet jag iväg till Wycombe för att se säsongens sista bortamatch. Wycombe ligger bara en halvtimme med tåg strax norr om London och har alltid varit lite av en hatmatch för Colchester. Klubbarna var rivaler redan under åren i amatörligan. Givetvis var det strul med tågen och först dagen innan match så blev det klart att det skulle gå tåg överhuvudtaget. Marylebone Station var stäng för arbeten men en begränsad "service" gick från Paddington.

På "paddan" mötte jag upp ett tiotal andra U's supportrar på stationspuben. Vid 11-tiden var vi i Wycombe där vi möttes av ett massivt polisuppåd. Dom kollade alla som såg ut som supportrar. Då vi inte hade några planer på att frekventera pubarna i stan så blev dom nöjda. Istället tog vi ett par taxibilar till en lugn och mysig pub i Wycombe Marsh. Jag fick sedan lift av Ginge till matchen, han hade dessutom min biljett och det var all-ticket. Inget direktinsläpp med andra ord.

Ännu mer poliser vid arenan, visitation och nykterhetskontroll! Första gången jag sett det på en engelsk match. Dom frågade alla som passerade spärrarna om dom druckit alkohol. Undrar hur många som ljög denna eftermiddag?

Väl inne på arenan så var det uppåt 8-900 U's fans bakom målet och det var bra stämning redan från start. Wycombe däremot var sorgligt tysta. Matchen gällde inte så mycket annat än äran. The U's gjorde en riktigt bra match och borde vunnit med ett par mål men det slutade 0-0. Vi blev kvarhållna något på arenan och sedan ville ordningsmakten bussa oss direkt till stationen och ut ur stan. Vi hade så klart andra planer och vi smet iväg till en annan buss som tog oss in till stan och pubarna där. Efter några pints på olika hak hoppade vi på tåget till London. Ett stopp på stationspuben vid Paddington och sedan bar det av till hotellet där jag mötte upp resten av svensk-gänget.

På Söndagen åkte fyra av oss i väg med tåg till Leicester för att se division 1 matchen mellan Leicester och Norwich. En behaglig tågresa på 1.5h och en 20 minuters promenad till arenan. En lätt avslagen match som var helt betydelselös för båda lagen. Leicester hade redan gått upp och Norwich precis missat kvalet. Matchen slutade ganska rättvist 1-1 och vi gick in till stan för att äta och invänta tåget "hem". Tillbaka i London på kvällen och sedan hem till Sverige nästa dag.