Lagbanner

Resa: Regn i Wycombe

Vi var fyra stycken som åkte över till påskderbyt mot Wycombe.

2000.04.14 - 2000.04.18

Division 2: Wycombe - Colchester 3-0

Division 1: Charlton - Huddersfield 0-1
Premier League: Leeds - Arsenal 0-4

Colu, Layer Road, David, Lina, Philip

Fredagen den 14 april
Vi var fyra stycken som möttes upp på Arlanda tidigt på fredagsmorgonen. Flyget lyfte klockan 07.00 och efter bara en dryg timme var det dags att landa i Köpenhamn då planet råkat ut för något instrumentfel. Efter några timmars vimsande i Köpenhamn kom vi äntligen iväg och landade fyra timmar försenade på Stansted.

På väg in till London från flygplatsen

Direkt iväg till hotellet via en pub för mat och förfriskningar. På kvällen begav vi oss ut till Charltons hemmaarena, The Valley, för att se resans första match. Charlton torskade med 1-0 mot Huddersfield i en ganska händelsefattig match. Det var dessutom askallt.

Lördag 15 april
Klockan 11 på Marylebone Station i London mötte vi den femte deltagaren ur Swedish Branch som hade anlänt under fredagskvällen. Där skulle vi också möta upp med några andra Colchester fans för att få biljetter till matchen. Tåget till Wycombe tog bara en knapp halvtimme och vi kom till Wycombe vid 12-tiden. Ett snabbt stopp på första puben, tror den hette Hobgoblin, och sedan vidare till nästa ställe. Ett par pubar senare var det mat dax och sedan taxi till arenan.

Det var hyfsat med Colchester supportrar på plats, ca 800, men det ihållande regnet och det dåliga spelet gjorde att derbystämningen aldrig infann sig riktigt. Colchester hade inte mycket framåt i första halvlek och det blev inte mycket bättre i andra heller.

Runt 800 Colchester på plats i Wycombe

Simon Brown i U's målet ...

Det blev lite mer fart på the U's i samband med några byten men två snabba mål från Wycombe tog död på matchen. I slutminuten gör sedan Wycombe 3-0 och det är bara att lomma ut till bussarna som skulle ta oss till stationen. Vi lyckades precis klämma oss på en buss full med U's fans och när vi kom fram till stationen var vi fem bland de få som blev släppta av polisen. De andra blev påfösta direkt på tåget till London. Vi gick tillbaka till Hobgoblin och där satt resten av vårat före-matchen-pub-gäng. Vi hängde på dom in till London och avverkade några pubar runt Marylebone. Kvällen avslutade med några av de andra U's fansen på en Malaysisk Resturang.

Svenska gänget i Svenska Salongen på Harcourt Arms i London

Eftermatchen-öl i London

Kungen å Drottningen vill också vara med på bild

Söndagen den 16 april
Tidig väckning för Layer Road som skulle hem till Sverige då han inte fick mer ledigt. Vi andra skulle stanna ytterligare några dagar så vi somnade om.

Vid tiotiden masade vi oss iväg till Kings Cross där vi skulle ta tåget upp till Leeds för att se matchen mellan Leeds och Arsenal. Jag har aldrig varit i Leeds förut men det var en mycket trevlig stad.

Matchen var ganska underhållande (Arsenal vann med 4-0) men den blev lite "förstörd" av att Leeds åkte på en utvisning rätt tidigt. Efter matchen gick vi runt och kollade på alla blommor, halsdukar och spelartröjor som hade hängts upp som hylling till de två mördade Leeds fansen (Galatasaray matchen). Det var faktiskt riktigt gripande att se. Klubbtröjor från hela England med hälsningar från fans och spelare.

Tåg tillbaka till London och efter resturang och pubbesök var det läggning.

Måndag 17 april
Vi knatade runt och turistade lite. Hade tänkt åka det stora pariserhjulet, London Eye, men det var alldeles för mycket folk. Kvällen avslutades på en Irländsk pub i Soho.

Tisdag 18 april
Hemresedag och inte mycket att rapportera. En snabb sväng på stan och sedan ut till Heathrow och flyget hem. Slapp i alla fall landa i Köpenhamn denna gången ...