Lagbanner
Resa:Vargjakten tyvärr inställd...

Ännu en lite väl sen reserapport men den kommer nu i alla fall

Datum:
2013.10.05 - 2013.10.06

Colchesters Matcher
League One: Colchester - Wolverhampton 0-3

Övriga matcher:
x

Layer Road

Inledning
Som vanligt hade man stor abstinens och ville se en Colchester match så fort som möjligt men riktigt så enkelt är det tyvärr inte men jag valde i alla fall att se hemmamatchen mot Wolverhampton. Det blev till en mycket kort resa.

Lördagen den 5 oktober
Väldigt tidig väckning då man skulle med flyget från Arlanda som gick 07:35. Klockan ringde strax efter 05:00 och en timme senare satt jag på bussen från Märsta Station till Arlanda Terminal 2. Kom alltså till Arlanda med lite över en timmes marginal så det fick bli en frukost på flygplatsen.

Flyget avgick i tid men då det var lite motvind så blev det lite försenat till London City Airport men inte mer än några minuter men ack så viktiga dessa minuter skulle bli.

Efter en ovanligt seg passkontroll som tog sju minuter mot vad vi är vana med max två minuter gjorde att jag missade spårvagnen från flygplatsen med bara en minut. Nästa spårvagn gick 10 minuter senare så jag var snart framme vid OS staden London Stratford. Snabbt till biljettluckan för att köpa biljett till Colchester men hamnade såklart i kö. Tack vare kön missade jag nu första och bästa tåget till Colchester med bara sekunder då jag ser sista vagnen lämna perrongen när jag kommer fram. Som sagt, de få minuterna från första början var alltså viktiga främst för att jag såklart ville komma fram till Colchester så fort som möjligt.

Nu var det ju ingen större fara att missa tåget då nästa gick sex minuter senare men med fler stopp på vägen som gjorde att det tog 25 minuter längre tid att åka. Viktig tid på puben…

Tack så mycket

Nåja, ingen större fara då jag ändå var i Colchester runt 10:30 samt att jag fick sällskap av en kompis på tåget.

När äntligen var framme i Colchester så blev det till att gå till puben Playhouse där även en tidig lunch intogs i vänta på att svenske Brenford supportern Hans skulle dyka upp. Hans som precis flyttat till Colchester i studier ville följa med till matchen. Då han precis flyttat dit och inte hunnit vara inne i stan så blev det lite SMS tills jag listade ut var han var så fick jag gå till honom vilket kändes enklast. Vi tog oss ner till puben Bricklayers där några pints intogs innan vi masade oss upp till arenan i hyfsad god tid så att vi hann med några pints även på arenan där klubben gjort ett stort lekland av allt. Kändes väldigt lyckat med massor av folk i rörelse utanför arenan där det fanns allt från grillad mat till slå straffsparkar.

En sista "pint" innan avspark

Straffsparkar och annat skoj

Många olika stånd som lockade mycket folk

"Who let the dogs out?..."

Eddie The Eagle rockar loss innan matchen

Mycket folk på plats den här eftermiddagen

Inget mål den här gången heller

Eddie deppar efter 1-0

Matchen började som utlovat 15:00 och Colchester var det klart bättre laget i 20 minuter då Wolverhampton får en straff som man förvaltar på bästa sätt och 1-0 i baken kändes bara så orättvist. Colchester försöker komma in i matchen igen men Wolverhampton håller undan utan att behöva förta sig allt för mycket och den första halvleken slutar 1-0 till bortalaget.

Nu hoppades man såklart på en vändning i andra halvlek men hoppet försvann snabbt då Wolverhampton gör två snabba mål och matchen är avgjord. Colchester fortsätter dock att spela bra men trots en straff i slutminuten för Colchester så blir det inga mer mål och Wolverhampton vinner med 3-0. Colchester var dock värda lite mer även om segern i sig var rättvis. Men med tanke på att Wolverhampton har sina Premier League miljoner fortfarande så är det en gåta att man lyckades trilla ner till League One men det är tur att sådant kan hända i fotbollen.

Colchesters sista hopp är en straffspark i slutminuten...

...men såklart missas straffen

Efter matchen blev det att återse Bricklayers där jag även träffade Philip från Malmö som åkt hem för några dagar då han hade semester. Blev några pints på Bricklayers innan det blev dags att ta tåget till London igen. Som vanligt var man hur hungrig som helst när man kom fram till London så det blev ett besök på KFC vid Liverpools Street Station.

Hade den här gången hittat ett hotell vid Queensway till hyfsat pris. Självklart bodde jag högst upp utan hiss och efter att ha förvirrat bort mig i alla ologiska korridorer så hittade jag mitt rum. Trodde ett tag jag skulle få sova i korridoren…

Nåja, kom till rummet precis lagom tills ”Match of the Day” skulle börja men som vanligt så somnade jag i inledningen. Tur att det är repris på morgonen.

"Middag"

Mitt bokade singelrum hade fyra sängar !!!

Söndagen den 6 oktober
Efter att ha tittat på reprisen av ”Match of the Day” så blev det till att äta frukost innan jag lämnade hotellet runt tio på morgonen. Då det var strålande solsken och så varmt att det räckte med kortarmad tröja så tog jag en promenad i Hyde Park där det även pågick ett Halvmaraton med löpare precis överallt. Efter en timmes strosande i parken hade jag nu kommit till södra delen av parken så det blev att sätta sig på tunnelbanan mot Heathrow.

Flygresan hem gick bra och en timme efter vi landat var jag hemma igen och som vanligt längtade jag till nästa resa

Snart framme....(galningar!!!)

Mata fåglar är också roligt

//Layer Road

Tillbaka till "Våra Resor"